محمد بغدادى مشرف
الموقع الخاص : ابو الريش / الشديدة أوسمتى :
| موضوع: أجمل قصة مضحكة ( راعى الديك ) الثلاثاء مارس 13, 2012 12:50 pm | |
| راعى الديك في واحد ولد ( ماعنده ولا جنيه واحد ) راح لابوه
وقاله : أعطني 15 جنيه,, علشان اشتري كوره الاب : أقول إمشى من قدامى الولد : عايز بس 15 جنيه والا اقولك خليها عشرة جنيه الاب : ماعندي فلوس ... لو عايز فلوس روح بيع الديك المريض اللي بالحوش.. الولد :بس هذا مريض ومحد بيشتريه
الاب : خلاص دبر نفسك المهم الولد استسلم للأمر الواقع واخذ الديك ,,, أول واحد قابله في وجهه اكيد أبوه....قال الولد : يابا تشتري الديك ؟ الاب : اقولك أبعد عني ولا أقوم افتح بطنك ؟ الولد :خلاص خلاص طلع الولد من البيت ومعه الديك في محاولة يائسه إن الديك ينباع عرض الديك على أهل الحاره كلهم ولا واحد فيهم
عايز يشتري الديك قال الولد: والله مافيه إلا فلانه,, عقلها خفيف وأكيد أقدر ألعب عليها بسهوله فلانه هذه كانت واحده متزوجه بس للاسف كانت بتلعب بذيلها من ورا زوجها راح لها الولد عشان يبيع ليها الديك الولد :تشترين الديك ؟
فلانه :أهلا والله حبيبي .. تعال قرب مني عشان ابوسك بوسه خفيفه الولد :اقولك مانيش فاضي لكى .. خذي مني الديك وخليني اروح
فلانه : تروح وين ياعمري!! انا ماصدقت إني شفت راجل عندي في البيت ...
الولد :ومن قلك إن انا راجل؟ خذي مني الديك وخلينى أمشى من و شك راح الباب يدق خافت الوليه وقالت للولد تعال إدخل هنا في الدولاب لايطلع زوجي و نروح فيها. حطت الولد في الدولاب وراحت فتحت الباب إلا وطلع صديقها اللي بتخون زوجها معاه .. الوليه:أهلا والله ياعمري وحياتي
الرجل: يا أهلا بيك ياعمري ما خلص الرجل كلمته إلا والباب يدق
الوليه: ياويلي ويلى,, هذا شكله زوجي ,,, تعال وادخل في الدولاب
دخل الرجل في الدولاب وفجأه في عز الظلام سمع صوت يكلمه داخل الدولاب
ويقوله: تشتري الديك؟ الرجال:قال اسكت وطى صوتك الله يرحم والديك لاتفضحنا الولد :أقولك تشتري الديك؟
الرجال: ياخوي خلاص بشتري الديك بس أسكت
الولد :طيب الرجل: بس بكم تبيعه؟
الولد :ب100 جنيه الرجال: ايه!!!!!!!!!!!! الديك المريض ب 100جنيه!!!!!!!!!!!! الولد : تشتري ولا ارفع صوتي ؟ الرجل : لا لا خلاص,,اشتري وأمري لله جلسوا 5 دقايق
الولد : تبيع الديك؟ الرجل: توك بايعه على يابن الحلال!! الولد : تبيعه لى ولا ارفع صوتي؟
الرجل: لا لا خلاص ,, اببيعه وأمري لله,,بكم تشتريه ؟
الولد :بجنيه الرجال: أيه!! بجنيه!!!! انا مشتريه منك ب 100 وأنت تشتريه مني بجنيه!!!!! الولد :تبيعه لى ولا ارفع صوتي؟ الرجل: لا لا خلاص,,اببيعه وأمري لله جلسوا 5 دقيق
الولد: تشتري الديك ؟ الرجال: ياخوي توى مشتريه منك! الولد : تشتري ولا ارفع صوتي؟ الرجل: لا لا خلاص,,اشتري وأمري لله,,,بكم تبيعه؟ الولد :ب200 جنيه
الرجل: الله يخرب بيتك,,,,توى مشتريه منك ب 100 جنيه!
الولد : تشتري ولا ارفع صوتي؟ الرجل: لا لا خلاص,,اشتري وأمري لله جلسوا 5 دقايق الولد :تبيع الديك؟ -الرجل: انا لله وإإنا إليه راجعون,,,,,بكم تشتريه؟ الولد :بحنيه
الرجل: أبكي ولا أشقق هدومي,,,, خذ الديك وببلاش بعد ماأخذالولد الديك جات الولية فاتحه عليهم الدولاب وقالتلهم: يالله بسرعه أمشوا زوجي في الحمام,,بس واحد ورا الثاني وبشويش عشان لايحس بيكم زوجي طلع الرجل ولحقه الولد بعده ب5 دقايق المهم,,, قام الولد يتمشى في الشارع وهو فرحان إن بقى معاه فلوس .. بعدين راح للبيت أول ما دخل البيت شاف ابوه قدامه .. راح قال لابوه: تشتري الديك ؟ الأب بصاله بنظرة والشرار طالع من عينيه وقاله: مايكفيك يابن (??) الــ 300 جنيه اللي لطشتها مني في الدولاب؟؟؟ ههههههه[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]ههههههههههههههههههههه
| |
|
نور الهداية مشرفة
أوسمتى :
| موضوع: رد: أجمل قصة مضحكة ( راعى الديك ) الثلاثاء مارس 13, 2012 4:39 pm | |
| | |
|
محمد سعيد (التاريخ) مشرف
الموقع الخاص : المملكة العربية السعودية - الدمام أوسمتى :
| موضوع: رد: أجمل قصة مضحكة ( راعى الديك ) الثلاثاء مارس 13, 2012 8:50 pm | |
| هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه حلوة وتسلم ايدك | |
|
ابوكريم  
الموقع الخاص : عروســة البحر المتوســط - الاسكنـــدرية أوسمتى :
| موضوع: رد: أجمل قصة مضحكة ( راعى الديك ) الثلاثاء مارس 13, 2012 10:51 pm | |
| | |
|
عبدالغفار مشرف
أوسمتى :
| موضوع: رد: أجمل قصة مضحكة ( راعى الديك ) الإثنين ديسمبر 02, 2013 4:16 pm | |
| | |
|