ابو مدحـــــــــــــــــــــــــــــت
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 884468121
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا
ادارة المنتدي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى-اجتماعى- دينى- ثقافى-رياضى-معلومات عامة-منوعات-برامج

الرئيسيةبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
المواضيع الأخيرة
» دار الخليج للحلول الذكية والاستشارات الاقتصادية
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأربعاء فبراير 21, 2024 9:28 am من طرف زائر

» شركة بناء لدراسات الجدوى
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 20, 2024 1:45 pm من طرف زائر

» شركة بيزينس سبايك لدراسات الجدوي
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 20, 2024 9:45 am من طرف زائر

» رايزهب للتسويق الرقمي
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالإثنين فبراير 19, 2024 3:09 pm من طرف زائر

» رايزهب للتسويق الرقمي
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالإثنين فبراير 19, 2024 3:09 pm من طرف زائر

» شركة بلانز
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالإثنين فبراير 19, 2024 10:39 am من طرف زائر

» لاب كوت طبي
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالخميس فبراير 01, 2024 8:34 pm من طرف زائر

» العقل البشرى
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالإثنين يناير 29, 2024 7:40 pm من طرف زائر

» غسيل تانكي الكويت
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأحد أغسطس 20, 2023 2:07 pm من طرف ahmed220022

» تركيب ورق جدران الكويت
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأحد أغسطس 20, 2023 2:06 pm من طرف ahmed220022

» فتح اقفال الكويت
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأحد أغسطس 20, 2023 2:06 pm من طرف ahmed220022

» نجار الكويت
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأحد أغسطس 20, 2023 2:05 pm من طرف ahmed220022

» شركه تركيب ورق الجدران
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأحد أغسطس 20, 2023 2:04 pm من طرف ahmed220022

» صباغ الكويت
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأحد أغسطس 20, 2023 2:03 pm من طرف ahmed220022

» غسيل تانكي
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالإثنين مايو 22, 2023 1:54 pm من طرف ahmed220022

المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 9 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 9 زائر :: 2 عناكب الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 512 بتاريخ الثلاثاء يوليو 30, 2019 7:41 pm
احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 1630 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو seostar فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 231653 مساهمة في هذا المنتدى في 20537 موضوع
فاتورة التليفون
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى Dy972810
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
محمد سعيد (التاريخ)
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_vote_rcapانا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_back_titleانا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_back_title 
ابوكريم
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_vote_rcapانا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_back_titleانا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_back_title 
عبدالغفار
عبود
ابوعصام
أبومدحت
نور الهداية
محمد بغدادى
سمير
كبرياء الصمت
الصحف المصرية
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 2mm5qpd
أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
لا يوجد مستخدم
المواضيع الأكثر نشاطاً
موضوع المليون رد . ارجو التفاعل
سجل دخو لك با لصلاه على سيد نا محمد صلى الله عليه و سلم
سجل دخولك بدعـــــــــــاء .. وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ ..
نجـــــــــــوم الألفيـــــــــــــــــــات
موضوع رائع وفية اجر كبير دخول للجميع
سجل حضورك باسم من اسماء الله
سجل حضورك باسم من اسماء الله
& سجل حضورك بصورة &
موضوع المليون رد . ارجو التفاعل
: صبــآح | |مســــاء ...الاخـــوهـ هنا نتبادل التحيه

انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى

penpella
ابوعصام
الشديداوى
ابوكريم
أبومدحت
حنين الاقصى
اميرة محمد مختار
11 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
اميرة محمد مختار
مشرفة
مشرفة
اميرة محمد مختار

انثى
أوسمتى : انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 781838710

انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_dffbddcd7e0

انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى Empty
مُساهمةموضوع: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 10:42 pm

انا معاك يا ريس .... علشان حميت مصر من الارهاب والجماعات الارهابية

.. علشان رجعت علاقتنا مع الدول العربية

علشان حميت مصر من التمدد الشيعي

.... علشان عملت معبر رفح

... علشان وقفت مع اهل السنة في لبنان

علشان منعت الحرب بين سوريا وتركيا في عام 1998

علشان ساهمت في تحرير الكويت وحميت السعودية

.....علشان وقفت مع البحرين ضد ايران

.... علشان انت الوحيد اللي كنت بتطالب باسترداد جزر الامارات المحتلة

.... علشان كنت اول رئيس عربي يفك الحصار علي ليبيا

...علشان لم تحارب السودان بعد حادثة اديس ابابا

.... علشان رجعت علاقتنا مع الجزائر بعد ماتش ام درمان

.... علشان انشأت 5 محافظات مدمرة بعد حرب 1973

... علشان انشأت مشروع توشكي

..... علشان انشأت مدن جديدة

.... علشان انشأت جامعات علمت الناس

..... علشان كنت مانع الفتنة الطائفية

.... علشان مشروع ابني بيتك السكني

.... علشان جذبت كل الشركات العالمية " مرسيدس - كارفور - هايبر ون - سيتي ستارز- اعمار - داماك –
الفطيم -الراجحي - سباك -شل- بتروناس -ستيل ميتال "

..... علشان عشنا في امان لمدة 30 سنة

...... علشان ضاع من عمرك 62 سنة في خدمة شعبك

..... علشان كنت قائد القوات الجوية في حرب 1973

....... علشان معدل النمو القتصادي كان الاعلي في المنطقة لمدة 3سنوات "7%"

...... علشان رغيف العيش كان ب 5 قروش لمدة 30 سنة
....... علشان 60 مليون لهم تموين شهري .... لم ينقطع مرة واحدة

...... علشان سعر لتر البنزين اثل من سعر لتر المية المعدنية

.........علشان متوسط عمر المصري ارتفع الي 72 سنة

........ علشان احنا من 10 الاوائل الاقل تاثرا يالازمة الاقتصادية

............. علشان عملت معرض الكتاب الدولي

............ علشان مهرجان القراءة للجميع

.......... علشان انشأت وحدات صحية في جميع القري

.......... علشان عملت مراكز ثقافة في جميع القري
............. علشان عملت الخط الدولي للغاز من مصر وفلسطين واردن وسوريا ولبنان وتركيا ورومانيا

....علشان ربطت شبكة الكهرباء للدول العربية
علشان انشأت ترعة الشيخ جابر الي سيناء
.......... علشان عملت مطار القاهرة .... عروسة المطارات في العالم
........... علشان عملت التامين الصحي ل 55 مليون شخص
.......علشان رجعت اسم محمد نجيب – والملك فاروق الي كتب التاريخ
........ علشان عملت المتحف الكبير للاثار
........... علشان عملت استاد برج العرب
........... علشان ساهمت في تحرير سيناء
............ علشان حررت طابا
............ علشان اصبح هناك 3 شبكات محمول ....وفي ايد كل واحد تليفون

............ علشان استرديت حلايب وشلاتين
............. علشان معملتش قواعد اجنبية في مصر
.............. علشان معملتش زي بشار والقذافي وصالح
............ علشان مهربتش زي زين العابدين

.... علشان عملت مترو الانفاق
.... علشان عملت مكتبة الاسكندرية
....علشان عملت اربع اقمار صناعية
.. علشان عملت مدينة الانتاج الاعلامي
... علشان عملت كوبري السلام فوق قناة السويس
..

عدل سابقا من قبل اميرة محمد مختار في الأربعاء سبتمبر 07, 2011 1:34 am عدل 1 مرات
حنين الاقصى

حنين الاقصى

انثى
أوسمتى :
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 25

انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 11:06 pm

فين طابا اللى حررها بنحبك يا ريس ............ علشان حررت طابا

وانا بكرهه

فى عهده حدثت انتكاسات للامة كلها

انت فاكره اول ما حسنى خرج

عمل مصالحة مع الاخوان ومع جميع التيارات

لما اخرج المنعتقلين من السجون

رجع تانى اههع فى كلامه

يبقى كذااااااااااااااااااااااااب

صح

تعالى نشوف الحديث

كل راع مسئول عن رعيته

حسنى مسئول عن الرعية صح

يبقى لازم يعين مسئولين يحافظوا على الرعية

فين هما اللى حافظوا على الرعية

من اول استسلامنا وخنوعنا لليهود والامريكان وكمان كان سايب اليهود بيلعبوا ويرتعوا فى سينا بدون تاشيره ولا حتى بطاقه وغزه يعينى قافل عليها المعبر

ولما يفتحه يوم ولا يومين لازم حرااااسه

مشدده وتامين خلروج ودخول وتاشيرات وما ادراك واشياء اخرى

الى اخر رمى الناس بدون ذنب فى المعتقلات

========================

حسنى قال ان اخر عهودنا بالحروب هى حرب اكتوبر

هو اصطلح قاموس لوحده

الدين دين جهاد

من اول جهاد النفس

الى جهاد الكفار

=======================

بالنسبة لليهود

عمل معهم معاهدة

اصبحنا بمقتضاها بالبلدى كده ننضرب على قفانا

(( من لم يهتم بامر المسلمين فليس منهم ))

اخوانا يقتلون فى كل مكان

فى فلسطين

فى افغانستان

فى العراق

ونحن نستقبل القتلة وفرد لهم المشاية الحمرا

وفى الاخر تقولى مبكرهوش

انا با مقته

ولا احبه

وأكرهه كما اكه ان اقذف فى النار
أبومدحت

أبومدحت

ذكر
الموقع الخاص : منتدى ابومدحت
أوسمتى : انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I4jthk

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 11:15 pm

لا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

باين عليكى تبع الثورة المضادة ههههههههه

للعلم مفيش حد بيحب مبارك اولهم انــــــــا؟؟؟؟؟؟؟

الظاهر والله اعلم انك من فلول النظام البائد ؟؟ ههههههه

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
https://abomedhat.roo7.biz/
اميرة محمد مختار
مشرفة
مشرفة
اميرة محمد مختار

انثى
أوسمتى : انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 781838710

انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_dffbddcd7e0

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 11:17 pm

انا كنت متوقعة ان الردود والاراء المضادة هتنزل زى المطر عليا

وبدأت برد اختى الحبيبة حنين الاقصى

وفكرت مليون مرة قبل مااسرد موضوعى

ولكن المنتدى ملئ بالعقول المستنرة الواعية

فلنجعلها دعوة للنقاش وانا فى انتظار ردكم فى ظل حق الرد وحق الحرية اللذان نتمتع بهما فى منتدى ابو مدحت

عدل سابقا من قبل اميرة محمد مختار في الثلاثاء سبتمبر 06, 2011 11:24 pm عدل 1 مرات
اميرة محمد مختار
مشرفة
مشرفة
اميرة محمد مختار

انثى

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 11:21 pm

يا لهوى يا ابو مدحت

بعد العيش والملح اللى بينا بتتهمنى انى فل من فلول النظام السابق

وانى من الثورة المضادة

ههههههههههههههه

اولا انا من الخطارة ومش ومن الثورة المضادة

ثانيا مزايا الزعماء والروساء بتكون واضحة فى حياتهم اما العيوب فالتاريخ وحدة هو اللى بيكشفها وبعد سنوات

فينك يا ابو ميثاء
ابوكريم

ابوكريم

ذكر
الموقع الخاص : عروســة البحر المتوســط - الاسكنـــدرية
أوسمتى : انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 110

انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 13629415

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 11:33 pm

القلــــــــــــــــــــــــــــــــــب الطــــــــــيب
وردة المنتـــــــــــــــــــــــدى
ام جنــــــــــــــــــــــــــــا
طيب لمـــــــــــة انتــــى بتحبية للدرجة دى معملتيش لية زيارة واخذتى معك عيش وزيتون لية بقى لان الحــــــــــــلاوة شطبو عليها باقى العصابة اللى معاة
والله انا شاكك انك فل من الفلول بتوعـــــة ياشيخة حرام عليكى اللهم لاشماتة
من الجميل ان نبث في مجتمعنا روح التسامح والاخوه فهذه صفات تجمع بين قلوب
الناس ولكن لدي تعقيب بسيط حسني مبارك جوع الشعب سنين طويله وظلم الشعب
سنين طويله يعني هناك جيل كامل تربى وعاش على ظلمه كيف له ان يعفوا ويصفح
بعد كل هذا يجب ان ياخذ القانون مجراه حتى يكون عبره للاخرين
نعم حسني مريض وكبير في السن ولكن يجب ان يحاكم بعدها للشعب المصري حرية الصفح او القصاص
شكرا على ما سطر قلمك من عبرات جميله
وهذا مجرد راى المتواضع مع خالص احترامى لرائيك الشخصى
هي هي هي هي هي قال اية بنحبك ياريس حبوا برص و80 مليون خرص
مشككككككككككككككككككككككككككككككككككككككور

اميرة محمد مختار
مشرفة
مشرفة
اميرة محمد مختار

انثى

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 11:43 pm

مع احترامى ليك يا ابو كريم

يعنى الملك فاروق ولا جمال عبد الناصر ولا انور السادات ( الذى اعشقة عشقا

هما اللى كانوا مشبعين الشعب المصرى

الزعيم الراحل جمال عبد الناصر عمل كارثة مافيش زعم عملها عى مر التاريخ وهى نكسة 67 واكيد حضرتك عارف تفاصيلها

وميرسى على النصيحة .... اوك هاروح ازورة وهاخد معايا عيش وزيتون هههههههههههههههه

وميرسى كمان انك احترمت مشاعرى ولم تسخر منها

وميرسى مرة تالتة على رأيك ورقة مشاعرك بقولك انة رجل مسن وبعد المحاكمة نترك الحكم للشعب بالصفح او القصاص بس دة فى حالة ادانتة
أبومدحت

أبومدحت

ذكر
أوسمتى : انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I4jthk

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 11:52 pm

الاخت اميرة فتحتى على نفسك باب الله اعلم امتى يغلق؟؟؟؟؟؟؟

وقبل سرد هذة الحقائق الاختلاف فى الرأى لايفسد للود قضية؟؟

من إنجازات فخامة الرئيس :

على سبيل المثال لا الحصر

أولا– الأحوال المالية:

- إجمالي الديون: 950 مليار جنيه.

- نسبة الفقر: 35% من المصريين يعيشون تحت خط الفقر.

- متوسط الدخل: أقل من دولار يوميا.

- الأموال المهربة : 300 مليار دولار خرجت من البلاد .

- سعر صرف الجنيه المصري : 85 قرشا فى 1981، والآن خمسة جنيهات ونصف .

ثانيا- الأحوال الصحية:

- السرطان: تضاعف 8 مرات (أعلى نسبة فى العالم).

- الذبحة الصدرية:20 % من الحالات شباب تحت الأربعين.

- البلهارسيا: أعلى نسبة فى العالم (تقريبا اختفت من العالم إلا مصر).

- السكر: 7 ملايين مصري مصابون بالسكر (تقريبا 9% من السكان).

- الالتهاب الكبدي الوبائى : 13 مليون مصري مصابين به (حوالي 17% من السكان).

- الفشل الكلوي: أكثر من 20 مليون مواطن مصابون به (أكثر من 20% من التعداد).

- أعلى نسبة فى العالم لشلل الأطفال موجودة فى 6 دول فى العالم فقط (منهم مصر).

- الإكتئاب: 20 مليون مواطن تقريبا لديهم إكتئاب مزمن .

- أمراض نفسية (أخرى): 6 ملايين مصري.

- التدخين: 80% من البالغين مدخنين (و80% من المصريين مدخنين سلبيين).

- التلوث: من أعلى النسب فى العالم (الهواء ومياه الشرب والتربة والسواحل والبيئة ...الخ) ، وتبلغ الخسائر 30 مليار جنيه سنويا.

- الإنفاق الحكومي: 10 دولار للفرد سنوياً.

ثالثا- الأحوال الاجتماعية:

- القضايا: 20 مليون قضية بالمحاكم أقدمها من 38 عام حتى الآن (بطء شديد فى التقاضي).

- العدل: مختفي تقريبا بسبب الرشوة والفساد والمحسوبية ... الخ.

- البطالة: 29% تقريبا من القادرين على العمل (حوالي 5 مليون شاب).

- الانتحار: 3 ألاف محاولة سنويا.

- حوادث الطرق: 6 آلاف قتيل سنويا و23 ألف مصاب بسبب النظام المتردي للمرور.

- الطلاق: 28% من حالات الزواج تنتهي بالطلاق السريع.

- العنوسة: 9 مليون عانس (منهن 5 مليون فوق سن 35 سنة) .

- الهجرة : 4 ملايين مهاجر منهم 820 ألف من الكفاءات النادرة ، و2500 عالم فى تخصصات شديدة الأهمية.

- 6 ملايين طلب هجرة للولايات المتحدة وحدها سنة 2005.

- الأُمية (حاليا) 26% من الشعب المصري، 7% من الأطفال لا يدخلون المدارس بسبب الفقر (هذا غير المتسربين من التعليم).

- التعليم: دروس خصوصية، كتب خارجية، جامعات خاصة (للربح فقط).

- عمالة الأطفال: نصف مليون طفل.

- أطفال الشوارع: 100 ألف طفل (تقرير الأمم المتحدة).

- عشوائيات: 45% من الشعب يسكن العشوائيات (35 منطقة عشوائية بالقاهرة فقط).

- موظف الحكومة: تحت خط الفقر ويؤخذ منه ضرائب (ستة جنيهات متوسط دخل الموظف يومياً).

- المخدرات : يتم إنفاق 6 مليار دولار سنوياً على تجارة المخدرات.

- مشاكل أخلاقية: رشوة ، محسوبية ، بلطجة ، توريث المهن ، جريمة ، دعارة ، زواج عرفي ومسيار وسياحي ...الخ, قتل الأزواج، امتهان وتحرش بالنساء، ألفاظ بذيئة علنا، صحافة جنسية، غش جماعي وجريمة وتسول...الخ.

رابعا- الأحوال السياسية:

- تراجع دور مصر السياسي فى العالم العربي (وعالميا).

- وبسبب هذا التراجع السياسي ، ظهرت قوى إقليمية أخرى ، ودول صغرى بالمنطقة أصبح لها دور رئيسي وتجد من يستمع لها من القوى الكبرى .

- سيطرة وفساد النخبة الحاكمة.

- مراكز قوى.

- الإعداد لتوريث الحكم.

- تزوير الانتخابات.

- قمع المعارضة.

- اعتقالات.

- تعذيب حتى الموت.

- انتهاك لحقوق الإنسان.

- إلغاء دور النقابات والجمعيات الأهلية.

- مشاريع قومية متوقفة أو خاسرة.

- برامج القضاء على الأمية قبل عام 2000 (متوقفة).

- المشروع الياباني لزراعة الصحراء الغربية بالقمح متوقف.

- مشروع وادي السليكون متوقف.

- مشروع محطة الطاقة النووية متوقف بسبب التنازع على قطعة الأرض المخصصة للمشروع بمنطقة الضبعة بالقرب من مرسى مطروح بالساحل الشمالي ، فهناك بعض محاسيب السلطة يريدون انتزاع ملكيتها لبنائها بالقرى السياحية .

- مشروع جامعة د/ أحمد زويل للتكنولوجيا متوقف .

- مشروع فوسفات أبو طرطور توقف بعد أن تم صرف الملايين عليه.

- مشروع توشكى وخسائره .

- خسائر شركات القطن 2-3 مليار جنيه .

- خسائر شركات الغزل والنسيج 8 مليار جنيه.

- العجز الإجمالي لسكك حديد مصر بلغ 12 مليار جنيه.

- خسائر 10 مليار جنيه بقطاع الإذاعة والتليفزيون.

خامسا- الأزمات والفساد:

- التعليم.

- الإسكان.

- الزواج.

- البطالة.

- الصحة.

- الأخلاق.

- الضمير.

- المرور.

- المياه النظيفة.

- الصرف الصحي.

- البناء على الأراضي الزراعية .

- التصحر.

- الزحام.

- الغلاء.

- انخفاض إحتياطى النقد الأجنبي .

- الأرضي الزراعية: تم تجريف مليون و200 ألف فدان أرض خضراء من 5000 سنة من أصل 6 مليون فدان .

سادسا- الأمن والشرطة:

- قانون الطوارئ .

- التعذيب فى السجون .

- ترويع المواطنين من الشرطة وأهانتهم بسبهم بأسوأ الألفاظ .

- استخدام كلمات مثل : "إنت مش عارف أنا مي؟”، والحقيقة كلنا مش عارفين !!!

سابعا- قمع المعارضة:

- اعتقالات.

- تعذيب حتى الموت.

- انتهاك حقوق الإنسان.

- ضياع كرامة المواطن المصري لدرجة فى كثير من الدول ينادون على المواطن المصري بكلمة : "يا مصر" ، وكأنها سب وليست جنسية.

- تسمح الدول الأوربية بدخول رعايا معظم الدول العربية بتأشيرات بالمطار (وليست تأشيرات مسبقة من سفارات هذه الدول كما هو الحال مع كل المصريين الذين يتعين عليهم تطبيق إجراءات طويلة وعليهم إثبات أنهم سيعودون إلى مصر ثانية ، وأن لديهم أملاكا وأموالا بالبنوك ...الخ، وغالبا ترفض).

هكذا الحال وتجد من يقول من المصريين : "يا جماعة أحفظوا له الجميل لان عندنا استقرار" ، وكأننا نقارن مصر بقرية من الفري ولا نقارن مصر بجميع دول العالم التى تنعم بالاستقرار والتقدم والحرية . ويذكرني الأمر مع فارق التشبيه ، بزوج علاقته جيده جدا بكل جيرانه ويحافظ على شكل الأسرة المستقر ، ولكنه يؤذى زوجته ويسبها ويشرب الخمر ويفعل كل الموبقات لنجد إننا نقول لا لا بس نحفظ له جميل العلاقات الطيبة واستقرار الأسرة ، أي استقرار وأي علاقات ؟؟ !!!!!! ولنا الله يا مصر . حسبي الله ونعم الوكيل ... حسبي الله ونعم الوكيل ... أشوف فيه يوما. قال سيدنا عمر ابن الخطاب رضي الله عنه: "لو عثرت دابة فى العراق لسؤل عنها عمر" ، فما بالك والناس كلها تموت فى مصر؟؟!!!!
ابوكريم

ابوكريم

ذكر
أوسمتى : انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 110

انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 13629415

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 11:53 pm

طيب ياست الكل ام جنـــــــــــــــــــــــــــــا
نرجع للقصيدة من الاول
بحكم معرفتي بك من فتره ليست ببسيطه ارى بانك في كل يوم تبدعى اكثر من ذي
قبل فهذه صفات الكاتبة والاخت المتميزة التى تعرف من اين تبداء وتنتهي
اختي كل ماذكرتى كلام في غاية الجمال ولكن لدي تعقيب بسيط بخصوص العفوا هنالك
اناس لا يستحقون العفوا لنهم تمادوا في ظلم الاخرين ولو صفح عنهم لتمادى
الاخرون بحجة العفوا
وهنا لا انكر ان من سبقوة كان لهم نقاط سودة بس مش مثل مبارك ولك ان تعرفى كم الكبت والتنفيس بعد الثورة من الشعب ولهذا الحالى اللى وصلنا لة

مشكككككككككككككككككككككككككككككككككور
اميرة محمد مختار
مشرفة
مشرفة
اميرة محمد مختار

انثى

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 07, 2011 12:06 am

النجم الذهبى :

مهما حضرتك قولت ووصفت يكفى اننا كنا فى عهدة نعيش فى أمان داخلى

ايضا على الصعيد الخارجى لم ندخل فى حروب وضغائن فى اى بلد

الامان هذا شئ حيوى وهام جدا ونحن فى القاهرة تحديدا كثرت حالات السرقة والقتل

والحكم كما قولت للتاريخ
اميرة محمد مختار
مشرفة
مشرفة
اميرة محمد مختار

انثى

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 07, 2011 12:23 am

ابو كريم

محمد حسنى مبارك حتى لو اخطأ يجب ان نذكر لة شجاعتة لعدم هروبة مثل زين العابدين بن على وتقدم للمحاكمة بكل شجاعة

ولم يقم بقتل شعبة مثل بشار الاسد ومعمر القذافى

ولم يقف بتحدى ويقول لم اترك الحكم الا فى موعدى عام 2013

مثل على عبدالله صالح
محمد حسنى مبارك كان فى امكانة الهروب وكثير من الزعماء العرب عرضوا علية استضافتة معزز مكرم لديهم ولكنة فضل المحاكمة والبقاء على ارض مصر ووفاتة ودفنه بها

ابو كريم قد يكون تفكيرى عاطفى بعض الشئ ولكنى على قناعة ان السلبيات تظهر بعدوفاة الزعيم والتاريخ هو الذى يحكم علية

ففى عهد الملك فاروق كان الشعب يكرهة وتناولة بأقبح الصفات ويقولون عنة السكير المزواج

وبعد سنوات التاريخ انصفة وعرفنا انة ارسل بعثات تعليمية للخارج ولنهضة مصر وكل يوم جمعة من كل اسبوع يأتى

بالامام الاكبر الشيخ محمد المراغى لقرأة القرأن الكريم ويصلون جماعة معا كل من فى القصر

واشياء كثير انصفة فيها التاريخ ومع ذلك انا اعيب على حسنى مبارك انة كان فى السنوات الاخيرة بحكم السن والحاشية الفاسدة التى حولة لم كن ملم بأمور البلاد وهذا خطأ فادح لان كل راع مسئول عن رعيتة ولهذا فأنا اطالب بالقصاص العادل من اولادة وحاشيتة الفاسدة ام هو فلة ايجابياتة والسلام

الشديداوى
مشرف
مشرف

ذكر
أوسمتى :
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى Okiraq2
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 326118761

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 07, 2011 3:24 am

مع احترامنا الكامل لكل صاحب راى.......الاخت العزيزة ام جنا

لا تنسى 1400 مصرى شهداء العبارة السلام 98
لاتنسى شهداء العبارة سالم اكسبريس
لاتنسى 400 مصرى شهداء قطار الصعيد
...لاتنسى شهداء حوادث قطارات العياط

...لاتنسى

كارثة الدويقة

...لاتنسى

تفجير هيلتون طابا

...لاتنسى

طائرة البطوطى والغدر بقيادات الجيش عليها
لاتنسى حوادث الطرق اليومية والاف الضحايا بلا تعويض
لاتنسى فساد اغلب وزارات وقطاعات الحكومة من شرطة واعلام وثقافة واسكان ونقل
لاتنسى الرشاوي والفساد الاداري لاجهزة الدولة نتيجة لضعف المرتبات
لاتنسى عدم محاسبة اي فاسد تفوح رائحته والاكتفاء بتغيير منصبه
لاتنسى خصخصة شركات القطاع العام وسرقة اموالها
لاتنسى الضرايب العمال على بطال تحت عدة مسميات
لاتنسى الضريبة العقاريةواموال التأمينات التي ضاعت في بورصات امريكا
لاتنسى تدمير التعليم وتعين طبيب اطفال بدرجة وزير تعليم
لاتنسى واردات قناة السويس التى تذهب اليكم مباشرا"
لاتنسى ضرب المدرسين و اغتصابهم للطلاب فى المدارس
لاتنسى تردي الخدمة الصحية
لاتنسى العلاج على نفقة الدولة لغير مستحقية
لاتنسى سرقة اراضي الدولة ونهبها
لاتنسى تقسيم اراضي سيناء لعدد من رجال الاعمال وتهميش الشعب الذي هو السبب في رجوعها الي مصر
لاتنسى اهمال اهل الصعيد
لاتنسى ضياع الطبقة الوسطي التي هي عماد اي بلد محترم
لاتنسى مشروع توشكي وضياع المليارات فى الهواء
لاتنسى اهمال العلااقات مع دول حوض النيل مما ادي الي قيامهم بتهديد مصر بمنع مياه النيل
لاتنسى تقسيم السودان وتدخل اسرائيل الواضح في القضية وغياب دو المخابرات المصرية والتي يبدو انها كانت نائمة
لاتنسى حصار غزة
لاتنسى دعم الامريكان لضرب العراق
لاتنسى بيع الغازالمصرى لإسرائيل اجمالا" و تفصيلا"
لاتنسى هجرة الشباب وغرقهم في البحر المتوسط وامتهان كرامة المصريين في الدول العربية
لاتنسى شهداء التعذيب
لاتنسى المعتقلات السياسية
لاتنسى سيد بلال
لاتنسى مروة الشربينى
لاتنسى انتشار المخدرات و الدعارة
لاتنسى حجب القنوات الدينية وطرد قناة ازهرى من مصر والدعم والترويج للقنوات التافة
لاتنسى قانون المرور الذي يهدف الي سرقة وليس حماية المواطنين
لاتنسى مافيا سرقة الاعضاء البشرية
لاتنسى تزور الانتخابات ودعم التزوير من الشرطة
لاتنسى تشويه الدستور
لاتنسى ازمات والمياة و طوابير الخبز وانابيب البوتاجاز
لاتنسى وصول اللحمة ب 100 جنيه فى عهد المبارك
لاتنسى كم الخضروات و الاطعمة الى اصبحت مسرطنة واستيراد البذور من اسرائيل

لاتنسى خراب زراعة القطن المصري الشهير
لاتنسى انقطاع الكهرباء والماء المتكرر في بلد توصف بانها هبة النيل
لاتنسى المنتجات الصيني المضروبة التي اغرقت الاسواق دون رقيب عن جودتها
لاتنسى وغلو مواد البناء و احتكار الحديد
لاتنسى العنوسة وظاهرة التحرش في الشارع المصري
لاتنسى الفقر و الجوع و الذل و المهانة و الواسطة و البطالة

.
حنين الاقصى

حنين الاقصى

انثى
أوسمتى :
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 25

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 07, 2011 1:05 pm

بصراحه مش قادره اقول كلام تانى بعد كلام

خالو النجم والشديداوى لانهم موضحين نصبه

بالكامل ده كفايه انه سرق فلوس الشعب و,ضيع البلد

وفسده بالكامل 4
ابوكريم

ابوكريم

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 07, 2011 6:47 pm

اللــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــة
اللـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــة
اللــــــــــــــــــــــــة
اللـــــــــــــــة
الــلـــــــــة
الله
على كل راى احسنتم الراى يا مصــــــــــــــــــــابيح المنتــــــــــــــدى
شفتــــــــــــــــى الاراء يا ام جنــــــــــــــــــــــــا
لحد الان مفيش راى نصف الفرعون
رائيك اية بقى مازلتى عليــــــــــــــــــة
وسبحان الله لة فى خلقة شئون

مشكككككككككككككككككككككككور
ابوعصام
مشرف
مشرف
ابوعصام

ذكر
أوسمتى :
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 310

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 07, 2011 7:18 pm

بعد دة كلو اللى قالو النجم و ابوكريم

ولسة بدفعى عنو يا ام جنا ومش هقول اى حاجة غير

الله يجازيه على قد اللى عملوا فى المصرين

وحسبى الله ونعم الوكيل
penpella
المدير العام
المدير العام
penpella

ذكر
الموقع الخاص : القاهرة
أوسمتى :
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى Image
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 172144633158x212
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 326118761

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 08, 2011 1:22 pm

لن اقول بعد كل ما قيل
سوى
حسبى الله ونعم الوكيل فى مبارك ومرات مبارك وعيال مبارك وكل أل مبارك
فهو فرعون مصر الحديثه
ومدمر الحضارات
وسارق الاثار
حتى الضربه الجويه طلعت اكذوبه
اتمنى اشوفو ان شاء الله
مع هامان وقارون واوبى ابن خلف
فى نار جهنم ان شاء الله
حسبى الله ونعم الوكيل
اميرة محمد مختار
مشرفة
مشرفة
اميرة محمد مختار

انثى

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 08, 2011 2:07 pm

اخوتى واستاذتى اسرة منتدى ابو مدحت

(( ولو شاء ربك لجعل الناس أمة واحدة ولا يزالون

مختلفين ))

صدق الله العظيم

الاختلاف موجود منذ نشأة الخلق و الاختلاف....

وهي سنة كونية وطبيعة بشرية ولا يمكن جمع الناس على كلمة

واحدة أو رأي واحد ...

قد يكون معكم كل الحق ..................... وقد يكون معى بعض الحق

وانا على قناعة ان الحكم سيكون للتاريخ وليس الآن وعلى حد تفكيرى

رأيت انه من الحق ان اسرد الاعمال الايجابية للرئيس السابق

وهذا رائى الشخصى

وعلى العموم اسعدنى جدا مروركم وعقولكم المستنيرة الى هذا الحد

والاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضية وتقبلوا تحياتى

منى بدر
مشرف سابق
مشرف سابق
منى بدر

انثى
أوسمتى :
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى LMu78550

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 08, 2011 4:32 pm

معلش هسألك
سؤال لو ماتلك حد بسبب مبارك كنتي هتحبيه برضه كده قوي ولو اتظلمتي بسببه
كنتي برضه هتحبيه ولو مالقتيش حتة شقة صغيرة تداري فيها انتي وولادك كنتي
هتحبيه طيب حاجه اخيرة لو رجع تاني وقتل في الشعب الي هاجمه هتفضلي تحبيه لما اخوكى يفضل سنين وسنين كادح فى الدراسه وييتخرج ويعد فى البيت ذيه ذى البنت كنتى حتحبيه
ياريت تجاوبي على اسئلتى الاسئلة لكل اللي بيحبوه
ملحوظه
انجازاته اللى ذكرتيها وراها مصالح مش لوجه الله وللبلد
وايضا لاننسى انه صاحب اول ضربه لكن الضربه التانيه كانت فى الشعب

ابوعصام
مشرف
مشرف
ابوعصام

ذكر
أوسمتى :
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى 310

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 08, 2011 4:52 pm

حسبيا ا للة ونعم الوكيل فى

مبارك واعوانة
محمد سعيد (التاريخ)
مشرف
مشرف
محمد سعيد (التاريخ)

ذكر
الموقع الخاص : المملكة العربية السعودية - الدمام
أوسمتى :
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى N4hr_13077792582
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى Do

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالجمعة سبتمبر 09, 2011 1:13 am

لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا

ميس اميرة بعد كل ده بدافعي عنه

لالالالالالالالالا

انا واحد من الناس باكره الرجل ده ياما عمل في المصريين

ابوكريم

ابوكريم

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالجمعة سبتمبر 09, 2011 1:31 am

والله عجـزاللســــــــان ان اشــــر كل قلـــم حر ابدع فى راى صاحبــــــة
واخص هنــــــا رد الاخـت منى بدر برافـــوا عليكى
انت جبت نهـــاية القـــــــــول
ام جنـــــــا بعد دة كلــــة
ماذالتــــــى واثقـــة فى حبك لهذا الطاغيــة هذا المبارك
اللهــــم لا شماتة طمعــو هو اللى خلــى نهايتـة على يد شعبـة بهذة الطـريقة المهينــــــة
اشكــــــرك على سعـة صدرك لكل الاراء

مشككككككككككككككككككككككككككككككور
أبو ميثاء
مشرف سابق
مشرف سابق
أبو ميثاء

ذكر
الموقع الخاص : المملكه العربيه السعوديه _ الرياض
أوسمتى :
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى FBO95857

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالجمعة سبتمبر 09, 2011 2:29 am

دعونا نبدأ بكلمه رقيقه حتي لا يثقل بعدها باقي الكلمات

الأختلاف في الرأي لا يفسد للود قضيه

بسم الله نستهل معركتنا الشريفه مع من أو ضد من لا يهم

ولكن دعونا نختلف ونؤيد ونتناقش بحضاريه

أنا وأعوذ بالله من كلمه أنا لست من فلول النظام ولا من

بعض من يقول وقع العجل فأكثروا من سكاكينكم ولكني

من محبي هذا الرجل مهما كثرت أخطائه وأغلبها ليست

أخطائه هو بل أخطاء حاشيته الرديئه وهذا ما أحاسبه أنا

عليه وأشدد علي تلك الكلمه وأضع تحتها مليون خط

ولن أزايد علي محبتي ولن ينافسني عليها أي كان في هذه

الأرض لن أذكر حسناته فقد تفضلت الأخت الفاضله أم جنا

بذكرها وأيضآ لن اذكر سيئاته فالكل هنا قد تفضل وتكلم عنها

ولكن من منا بدون سيئه فسيئتي مثل حجم مسئوليتي وكذلك

سيئتك وكل البشر يحاسب بكم المسئوليه علي عاتقه فهل

يوجد بيننا من هو نبي ومعصوم من الخطأ فدعوا الكراهيه

لأصحابها ودعونا نحتسب كل ذلك عند المولي عز وجل

ودعوني أذكركم بقوله تعالي والقاظمين الغيظ والعافين

عن الناس والله يحب المحسنين
وأيضآ لا ننسي المقوله

لا تشغلوا أنفسكم بالدعاء علي الملوك ولكن أشغلوها بذكر

الملوك
فالعيب فينا نحن وليس في ملوكنا

وأن أردنا أن نهلك قريه أمرنا مترفيها أن يفسدوا فيها

ففسقوا فيها فحق عليها القول فدمرناها تدميرا
وهنا أختم

كلماتي وأرجوا أن نتفكر فيها جيدآ وأكررأني أحب هذا

الرجل لشخصه بعيدآ عن مركزه وسلتطه فهل أنا مجرم

في ذلك ولو المحبه تلك أجرام فدعوني من فلول هذا الرجل

ولكن لا تنسبوني من فلول هذا النظام لأني أحتقر النظام بالكامل

ولكني أحبه الي آخر نفس لي في حياتي فليحاسبني الله

علي محبتي لبعض خلقه وأترككم في رعايه الله وأمنه
ابوكريم

ابوكريم

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالجمعة سبتمبر 09, 2011 2:47 am

القلـــــــب الطــــيب
الحبـــــــــــــــــــــــــــــوب
ابو ميثــــــــــــــــــــــــاء
انا لو مش واثق فى شخصك الطيب
كنت هقول فعـــــلا انك فل من هذة الفلول
وطبعن هتعوم على عوم ام جنــــــا
طيب لو فعـلا هو كذلك اية اللى خلاك تبقى فى غـربة حاليا انت وكل احبابنا وابنائنا لا لعدم توفير الملاز الملائم والعمل الصالح حتى تتقوت وتعيش بين اولادك واهلك لكن اقول اية ولا اية متحولش تقنعنى ان نرحمـة الوحيد اللى قادر على هذة هو الخالق سبحانة اما نحن لا فلا والف لا مها مثل امامنا ياراجل انت مش متابع الكم من التمثيل لكلى يستعطف الشعب واللة كل دة من تاليف فريد الديب الله ينعلة
وهو فية ارحم من ربنا لو فعلا كما تقول مكانش ذلة فى الدنيا قبل الممات حسبى اللة ونعمة الوكيل فية
ارجو ان تتقبل كلامى بقلب رحب
مشكككككككككككككككككككككككككككككككككور

أبو ميثاء
مشرف سابق
مشرف سابق
أبو ميثاء

ذكر
الموقع الخاص : المملكه العربيه السعوديه _ الرياض
أوسمتى :
انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى FBO95857

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالجمعة سبتمبر 09, 2011 3:11 am

أنا متقبل لكل كلماتك عزيزي أبو كريم

ولكني لن أناقشك سوي في كلمتين فقط في صميم

ما سألتني عنه بالنسبه لغربتي هل تعتقد أني مستاء

من النظام بسبب غربتي تلك أو هجرتي في سبيل الرزق

كما قال الله سبحانه وتعالي فكل أخواني وأحبائي فتحوا بيوتهم

بدون تلك الغربه فأولي لهم أن يردوا علي كلماتك ولكني

سأقول لك هذا مكتوب لدي المولي عز وجل في كتابي

حين ولدت في هذه الدنيا وما هو مكتوب لي في حياتي

هل لي دخل في ذلك أستغفر الله العلي العظيم من النكران

فهذا مكتوب علي ولابد من أن أبقي الي أن يحين المولي

عز وجل يا أبا الكرم وأصدقك القول أني تغربت ليس هربآ

من حياتي وضيق رزقي ولكن لتهوين ما أصبوا اليه وفي

النهايه كما قلت لك هذا قدري وليس له هو ذنب في ذلك

لأني دفعت نقود للسفر ولو حكمت عقلي وقتها لأستفدت

منها في مشروع أو صبرت وهيأت حياتي كباقي أقراني

وأخواني
فهل هم غير قادرين علي العيش وأنا فقط المترفه

الوحيد أعقلها يا أبا الكرم من عندك وبالنسبه لحسابه فقد قلت

أنت بنفسك ليس لنا أي صفه لمحاسبته فخالقه أولي به منا

ولكني أيضآ مصرآ علي حبه وليس بيدي شيء

يا صديقي العزيز
أبومدحت

أبومدحت

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى   انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى I_icon_minitimeالجمعة سبتمبر 09, 2011 9:52 am

الاخ الفاضل /ابوسهيله

لاننكر عليك محبتك لان القلب لاتملكة؟؟

فأن القلوب بين يدى الرحمن يقلبها كيف ما شاء

ولكن الم يقل رسول الله (كلكم راع وكلكم مسئول عن رعيته، فالإمام راع ومسئول عن رعيته،)

( كل نفس بما كسبت رهينة )

ولم اكرر ماذكرتة سابقأ؟؟؟؟؟؟

يبقى كل شخص فى هذة الدنيا يخطىء فلا نحاسبة ؟؟؟؟

وبالذات اذا كان من رؤس القوم؟؟؟؟

ولن اذيد كلمه عن هذا الحديث الاتى؟؟؟؟؟؟؟(ومشكور)

وكما قال رسولنا الكريم فى الحديث الشريف

‏ ‏أخبرنا ‏ ‏سويد ‏ ‏قال أنبأنا ‏ ‏عبد الله ‏ ‏عن ‏ ‏يونس ‏ ‏عن ‏ ‏الزهري ‏ ‏قال أخبرني ‏ ‏عروة بن الزبير ‏
‏أن ‏ ‏امرأة ‏ ‏سرقت في عهد رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏في ‏ ‏غزوة الفتح ‏ ‏مرسل ‏ ‏ففزع قومها إلى ‏ ‏أسامة بن زيد ‏ ‏يستشفعونه قال ‏ ‏عروة ‏ ‏فلما كلمه ‏ ‏أسامة ‏ ‏فيها تلون وجه رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏فقال أتكلمني في ‏ ‏حد ‏ ‏من ‏ ‏حدود ‏ ‏الله قال ‏ ‏أسامة ‏ ‏استغفر لي يا رسول الله فلما كان العشي قام رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏خطيبا فأثنى على الله بما هو أهله ثم قال ‏ ‏أما بعد فإنما هلك الناس قبلكم أنهم كانوا إذا سرق فيهم الشريف تركوه وإذا سرق فيهم الضعيف أقاموا عليه ‏ ‏الحد ‏ ‏والذي نفس ‏ ‏محمد ‏ ‏بيده لو أن ‏ ‏فاطمة بنت محمد ‏ ‏سرقت لقطعت يدها ثم أمر رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏بيد تلك المرأة فقطعت فحسنت توبتها بعد ذلك ‏
‏قالت ‏ ‏عائشة ‏ ‏رضي الله عنها ‏ ‏وكانت تأتيني بعد ذلك فأرفع حاجتها إلى رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏

انا واثقة ان موضوعى هذا سوف يزعج كل من فى المنتدى ... ولكن ابو مدحت جعل لنا مساحة كبيرة من حرية الرأى
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» اشعر ان موضوعى ................ هذا سوف يزعج الاخرين
» بما انى مشرفة عندك يا ابو مدحت ... ممكن ارشح لك نجم المنتدى
» منتدى ابو مدحت حديقة كبيرة
» لو سمحت يا ابو مدحت ............ يا انا يا هى فى المنتدى
» عيد ميلاد ابو مدحت مؤسس ومدير المنتدى